vitalita

06. 07. 2007

Úvodná stránka
Poslanie zariadenia
Prijatie klienta
Vybavenie zariadenia
Starostlivosť o pacienta
Personál
mapka
Kontakty
Galéria fotografií

 

Informácie pred prijatím do Domu pre seniorov

  Prijatie klienta

      Ošetrovateľský dom ponúka klientom krátkodobý, dlhodobý pobyt aj pre pacientov s ľahkou demenciou, sklerózou, Alzheimerovou demenciou, pre rôzne kategórie klientov vo fáze uzdravovania, doliečovania. Súčasne budú poskytované aj sociálne  - opatrovateľské služby. Ošetrovateľský dom je rozdelený do troch jednotiek: 

  1. najstarší klienti
  2. stredný vek
  3. najmladší klienti

 

 Nástup pobytu 

Vlastná doprava, možnosť  vyzdvihnúť klienta v mieste bydliska, nástup možný od 6.00 hodiny ráno do 22.00 hodiny. Klient bude mať svoje veci uložené vo vlastných úložných priestoroch v izbe, v ktorej bude ubytovaný.

 

  Ubytovanie

  Ø      jednoposteľové, dvojposteľové izby v samostatnej budove,

Ø      pobyt na základe zmluvy medzi klientom,

Ø      stav klienta stabilizovaný, ktorý nevyžaduje akútne lôžko v zdravotníckom zariadení,

Ø      poukaz zdravotnej poisťovne,

Ø      osobné doklady klienta,

Ø      súhlas klienta s pobytom,

     Jednoposteľové izby budú situované s výhľadom do záhrady. Každá izba má signalizačné zariadenie. Sociálna starostlivosť je zabezpečená ošetrovateľským personálom s prihliadaním na všetky životné potreby klienta. Pacient sa napr. budí a vstáva, keď sa sám vyspí. Pre každého klienta je vypracovaný ošetrovateľský plán, rehabilitačný plán, nepretržite 24 hod. poskytovaná ošetrovateľská a opatrovateľská starostlivosť 20-timi zamestnancami pre 30 klientov, ktorí majú problémy zdravotné, mentálne, s chronickým priebehom choroby, so sklonom ku komplikáciám, s imobilizačným syndrómom a s ochorením pohybového ústrojenstva. Všetci pacienti chodiaci i ležiaci, dezorientovaní, inkontinentní, budú mať celodennú i nočnú starostlivosť. Pobyt po celom objekte je voľný, mimo objektu len s doprovodom asistenta. Bez obmedzenia je možné využívať zariadenie domu, zabezpečovať drobné nákupy a pod.

 

Žiadosť o prijatie

 V prípade záujmu vyplňte formulár pre prijatie a oboznámte sa s obsahom zmluvy.

 

Domáci poriadok

Zmluva o pobyte a úhrade pobytu je uzatvorená písomne, výnimočne ústne. Všetky smernice spoločnosti sa dňom podpísania zmluvy stávajú pre klienta záväzné. 

  1. Klient je ubytovaný v izbe, ktorú mu určí organizácia, prípadne podľa jeho záujmu. Organizácia si vyhradzuje právo na preloženie klienta v prípade organizačných zmien alebo v prípade nezhôd medzi spolubývajúcimi.
  2. K ubytovaniu je klient oprávnený vziať si so sebou veci osobné a ostatné potreby v množstve, ktoré možno do ubytovacích priestorov umiestniť. Nábytok len v prípade ak neobmedzí spolubývajúcu osobu.
  3. Potrebné veci k ubytovaniu:

-         občiansky preukaz

-         preukaz zdravotnej poisťovne

-         zdravotná dokumentácia, alebo jej výpis, prípadne prepúšťacia správa

-         vhodné oblečenie, obuv

-         veci osobnej potreby

-         lieky minimálne na tri dni

-         termoska

-         album starých fotografií, novinových výstrižkov, správ, oznámenia (kniha spomienok)

-         krabice so starými vecami dennej potreby – gombičky, háčky, náprstok, baterka, drobné mince, spomienkové predmety, sošky, staré hodinky (krabica spomienok)

-         peniaze na lieky a nutné osobné platby, listový papier, obálky, známky

-         okuliare, slúchadlá, zubnú protézu

-         fotografie a obrazy na stenu, ktoré mal klient doma alebo mu niečo pripomínajú

-         vlastnú deku, vankúšik

-         biele ponožky, masážnu emulziu, jednorázové plienky v prípade, že ich klient používa

           Doporučujeme:

-         vlastný hrnček na kávu alebo čaj, ak má klient svoj obľúbený

-         knihy, časopisy

-         plyšové hračky

-         rádio, obľúbené kazety alebo CD

-         televízor

-         kožušinu

-         obľúbený predmet

-         čokoľvek (klobúk, šatku, košík, tanier ...)

-         internetovú adresu k posielaniu informácií o klientovi a k zaslaniu fotografií

  1. K ubytovaniu je nevyhnutná termoska k spoľahlivému sledovaniu tekutín počas dňa.
  2. Ubytovanie sa realizuje na základe uzatvorenej zmluvy v pracovných dňoch:

Po – St – Pia od 10.00 – 14.00

  1. Cenné veci a peniaze doporučujeme uložiť do trezoru a nenechávať ich voľne v ubytovacích priestoroch.
  2. Odev a bielizeň je nutné vyšiť menom. Za neoznačenú bielizeň neručíme a nie sme schopní ju identifikovať a vrátiť  naspäť klientovi. Neručíme za bielizeň, ktorú si klient odnesie k vypraniu inde.
  3. Zariadenie nie je uzatvoreným objektom, na oknách nie sú mreže. Klienti nie sú zamknutí na izbách. V rámci izby a ubytovacieho zariadenia majú voľný pohyb. V areáli zariadenia majú voľný pohyb tí klienti, ktorí sú zodpovední za svoje správanie. Klienti, ktorí nie sú plne zodpovední za svoje správanie (psychiatrickí pacienti) sa pohybujú po areáli pod dozorom personálu.
  4. Klient, ktorý ohrozuje sám seba alebo druhých nemôže byť do ubytovacieho zariadenia prijatý. V prípade, že klient alebo jeho zástupca zamlčia tieto podstatné skutočnosti, ktoré spôsobia ohrozenie jeho samého alebo ostatných klientov nesie klient zodpovednosť za následky a škody vzniknuté v plnom rozsahu.

N á v š t e v y

 Návštevy sú v ubytovacom zariadení možné bez obmedzenia. Doporučujeme vlastnú domácu obuv na prezutie.  

S t r a v o v a n i e 

  1. Jedlo je podávaná v jedálni alebo prinesené priamo na izbu. V prípade potreby je upravené (krájané, mleté, mixované). V prípade, že klient potrebuje kŕmenie, je mu to zabezpečené.
  2. V období zvýšenej záťaže, chrípkových ochorení, po prepustení z nemocnice, doporučujem doplnkovú výživu 1 krát denne po dobu 14 dní. Je významná pre doplnenie vitamínov, minerálov, bielkovín a ostatných zložiek výživy.
  3. Jedlo je podávané 5 krát denne podľa potreby i častejšie. Výživná strava je podávaná 8 krát denne. Výživná strava je podávaná klientovi s veľkým váhovým úbytkom. Jedlo je prispôsobené stravovacím návykom seniorov. Jedálny lístok je vždy umiestnený viditeľne na nástenke.
  4. Káva nie je zahrnutá v cene stravovania, uvarená môže byť kedykoľvek ak si klient praje.
  5. Jedlo podliehajúce znehodnoteniu nemôže zostávať na izbe neskonzumované. Klient si môže také jedlo uložiť v kuchyni v chladničke. Doporučujeme označiť uschované potraviny menom. Ak si vyžaduje stav klienta, aby mu ich personál podával, je nutné to oznámiť personálu.
  6. Nákupy potravín, pochutín alebo drobných vecí na požiadanie môže klientovi zaistiť organizácia.
  7. Návštevy môžu klientovi priniesť ovocie, zeleninu, jogurty, pochutiny. Porcie jedla sú dostatočné a prinesené jedlo by malo kryt len špeciálne chuti, ktoré nemôžeme v jedálničku pacientovi uspokojiť.

 Z d r a v o t n á     s t a r o s t l i v o s ť  

  1. Zdravotná starostlivosť je poskytovaná praktickým lekárom, prípadne psychiatrickým lekárom, prípadne špecialistom napr. kožným lekárom. Komplexná zdravotná ošetrovateľská starostlivosť je poskytovaná na základe indikácie lekára podľa spektra všetkých ošetrovateľských výkonov (podávanie liekov, hygiena, polohovanie, aplikácia injekcií, aplikácia infúzií, preväzy rán, ošetrovateľská rehabilitácia, ošetrovanie stómií a iné).
  2. V prípade, že si to zdravotný stav klienta vyžaduje, je klient prevezený do zdravotníckeho zariadenia. V takom prípade je rodina klienta ihneď informovaná. Organizácia v prípade hospitalizácie klienta do zdravotníckeho zariadenia konzultuje jeho zdravotný stav a je pripravená ho naspäť prijať do starostlivosti, pokiaľ nie je ukončená jeho zmluva o ubytovaní a ošetrovaní.
  3. Rehabilitácia je poskytovaná v rámci ošetrovateľskej rehabilitácie a v rámci nácviku sebestačnosti. Dom pre seniorov a stacionár nie je odborným rehabilitačným zariadením.
  4. Ergoterapia, bazálna stimulácia a aktivizácia klienta je vykonávaná v rámci schopnosti klienta a je bezplatná.
  5. Zhotovené výrobky a práce klientov sú vystavené na chodbách. Sú majetkom organizácie, v prípade požiadania sa môžu odovzdať a venovať rodine a priateľom klienta.
  6. Pri príjme klienta je stanovený a vypracovaný ošetrovateľský plán, vypracovaná ošetrovateľská dokumentácia.
  7. Ošetrovateľský plán sa vyhodnocuje po uplynutí jedného mesiaca.
  8. Indikované odborné vyšetrenia sú zabezpečené organizáciou. V prípade, že si to vyžaduje zdravotný stav klienta je zabezpečený doprovod.

S o c i á l n a    s t a r o s t l i v o s ť

 Sociálna starostlivosť je zabezpečovaná personálom nepretržite. Jej súčasťou je donesenie liekov a zabezpečenie všetkých životných potrieb klienta. 

D o m á c e     z v i e r a t á  

Drobné domáce zvieratá si môže klient so sebou priniesť do zariadenia ak to nenaruší spolunažívanie s ostatnými. Domáce zvieratá možno umiestniť len so súhlasom riaditeľa zariadenia a klient hradí všetky náklady spojené s ich umiestnením.  

U p r a t o v a n i e  

  1. Je vykonávané denne podľa hygienických predpisov.
  2. Klient nie je oprávnený vyhadzovať zvyšky jedla a iné predmety z okna. Pokiaľ sa tak stane je povinný uhradiť upratanie a škody tým vzniknuté.
  3. Znečistenie ubytovacích priestorov je povinný klient hradiť nad rámec zmluvy ako spôsobenú škodu.
  4. Škody na majetku zariadenia, ktoré spôsobí klient, hradí v plnej miere.

S ť a ž n o s t i 

Sťažnosti na kvalitu služieb môže podať klient alebo zákonný zástupca u riaditeľa zariadenia osobne, telefonicky alebo písomne. Pri podaní písomnej sťažnosti obdrží sťažovateľ zápis o tom ako bola sťažnosť vybavená a aké opatrenia boli zavedené k náprave a vyjadrenie či bola sťažnosť oprávnená. V prípade akýchkoľvek nespokojností s kvalitou služieb je vhodné sa obrátiť na riaditeľa spoločnosti, a tým predísť možným nedorozumeniam. 

O c h r a n a    p r á v    k l i e n t  o v 

Je zabezpečená kontrolami, anonymnými dotazníkmi pre rodinných príslušníkov, komunikáciou s klientami, personálom, sledovaním rizikových oblastí a celkovou spokojnosťou klienta. Klient má právo na tlmočníka, odborníka na posunkovú reč.

 C e n n o s t i    a     p e n i a z e                            

Cennosti, peniaze a šperky nedoporučujeme nechávať na izbe a za odložené cennosti neručíme. Klient má možnosť uložiť svoje cennosti a peniaze do trezoru. Uloženie je bez poplatku.

 O d e v  

Pri nástupe odovzdáva klient odev označený. Označený odev sa zapíše do šatníkového lístka s podpisom odovzdávajúcej osoby, ktorá svojim podpisom potvrdí počet kusov oblečenia. Pri prepustení môže klient požadovať len to oblečenie, ktoré bolo písomne na zozname.  

O s t a t n é 

  1. Klient je oprávnený na požiadanie používať telefón alebo fax. Hovory hradí klient podľa platného cenníka. Imobilnému klientovi je telefón donesený na izbu. Klient môže mať svoj vlastný mobilný telefón.
  2. So sťažnosťami, pripomienkami, návrhmi, podnetmi je možné sa obracať na vedúcich pracovníkov (vrchná sestra, riaditeľ).
  3. Ošetrovateľský personál pri lôžku je oprávnený odpovedať na dotazy klienta, ktoré sa týkajú ošetrovateľských postupov. Nie je oprávnený poskytovať informácie týkajúce sa organizačných záležitostí a zdravotného stavu klienta. Tieto informácie poskytuje vrchná sestra alebo riaditeľ.
  4. Informácie o stave klienta sú poskytované na základe dohody a spôsobe, ktorý si klient zvolí. O všetkých výnimkách vyplývajúcich z domáceho poriadku rozhoduje iba riaditeľ zariadenia alebo jeho štatutárny zástupca.

Príloha domáceho poriadku

 

Ú h r a d a     p o b y t u 

Pod úhradou pobytu sa rozumie stanovená paušalna čiastka pobytu na deň, ktorá sa mení v závislosti na inflácii a zvyšovaní cien. Výšku platieb určuje riaditeľ cenníkom.  

Základné osobné výdavky, na ktoré klient potrebuje finančný prostriedky (sú nad rámec platieb)

v     Platba za lieky, kaderník, holenie, pedikúra, nevyhnutné oblečenie na deň a noc, obuv, pochutiny napr. káva, čokoláda, drobné kanc. potreby, známky, materiál na ručné práce podľa záujmu, knihy, časopisy, noviny, hygienické potreby.

v     Faktúra za pobyt sa hradí za kalendárny mesiac dopredu. Klient, ktorý bez ukončenia zmluvy opustí ubytovacie priestory, nemá nárok na vrátenie platby.

v     Faktúra sa hradí prevodom z účtu klienta alebo v hotovosti od klienta, prípadne jeho zástupcu u určeného pracovníka zariadenia vo vymedzených hodinách. Neprijímajú sa platby odovzdávané prostredníctvom tretích osôb v čase kedy poverená osoba nie je prítomná (obálky s peniazmi). V prípade straty je riziko, že organizácia neručí za takto odovzdané peniaze.

v     Klient je povinný mať na platbu prípadne doplatky na lieky pripravenú dostatočnú hotovosť tak, aby mohol výdavky na vlastné potreby neodkladne uhradiť. Pri neskorých platbách je organizácia oprávnená účtovať penále za oneskorené platby vo výške 0,5 % za každý deň omeškania alebo vypovedať zmluvu o ubytovaní.

O s o b n é     f i n a n č n é     p r o s t r i e d k y     k l i e n t a 

Klient má pred príchodom zriadený vlastný účet, z ktorého čerpá finančné prostriedky na platby faktúr alebo osobné výdavky. Pokiaľ nemá zriadený účet nakladá s finančnými prostriedkami sám, hradí platby sám, prípadne jeho príbuzný, prípadne môže poveriť k platbe inú osobu. Finančné prostriedky, ktoré má klient v takomto prípade u seba, organizácia za ich stratu neručí alebo ich môže klient uložiť do trezoru. Na základe pokynov klienta môže organizácia viesť pre klienta administratívu jeho príjmov a výdavkov, ktoré klient alebo príbuzný je povinný kontrolovať. Poplatok za vedenie administratívy pre klienta je spoplatnený mesačne.  

S p ô s o b     p l a t b y:

1. Platba za pobyt denne

Ø      Klient hradí čiastku na deň pobytu denne v plnej výške po dobu dohodnutého ubytovania.

Ø      Platba je vhodná pre krátkodobý pobyt klienta a nie je zvýhodňovaná. Jej výška nie je garantovaná a v prípade navýšenia ceny sa môže zmeniť aj v priebehu pobytu.

Ø      Platba sa hradí na každý nasledujúci deň dopredu.

Ø      Klient uhrádza dopredu mesačne dohodnutú čiastku za každý nasledujúci mesiac, v ktorom požaduje ubytovanie. Výška čiastky je garantovaná v priebehu jedného celého mesiaca.

2. Platba na paušálny rok dopredu

Ø      Klient zaplatí čiastku na mesiac vynásobenú dvanástimi dopredu.

Ø      Táto platba je paušálnou úhradou na dvanásť po sebe idúcich mesiacov dopredu a klientovi sa zaručuje po dobu jedného roka, že čiastka, ktorá je v zariadení stanovená k úhrade za deň pobytu v dobe platby, hradí v konštantnej výške po celý rok ubytovania. Klienta sa netýka navýšenie ceny, ku ktorému dôjde v priebehu roka. Klient hradí v priebehu tohto roku iba svoje osobné výdaje.

Ø      Táto platba je vhodná pre tých klientov, ktorí sú rozhodnutí k pobytu trvajúcemu rok a viac, pretože potom sa ich netýka zvyšovanie cien v priebehu roku a ich pobyt je tak zlacnený. 

3. Platba za pobyt v mesačných intervaloch

Ø      Platba je vhodná pre tých klientov, ktorí sú ubytovaní na dobu najmenej jeden mesiac. Po skončení mesiaca a pri uhradení platieb na ďalší mesiac vzniká klientovi opčným právom nárok na predĺženie pobytu o ďalší jeden kalendárny mesiac.

Ø      Táto platba je paušálnou platbou stanovenou mimo rámec mesačných platieb. Zaručuje klientovi, že čiastka, ktorá je v zariadení stanovená k úhrade v deň platby paušálu, bude garantovaná  po celú dobu pobytu klienta a klienta sa nebude týkať navyšovanie cien za pobyt. Platba garantuje klientovi pobyt na doživotie s tým, že pokiaľ nebude mať dostatočné prostriedky na úhradu pobytu, výloh a základné osobné výdaje, preberá túto povinnosť úhrady za klienta spoločnosť. Platba je nevratná.

 

Cenník platný od 1. 8. 2007

 

Cena pobytu na deň

 

Cena pobytu na mesiac (deň)

 

Cena pobytu na rok

 

Cena pobytu na doživotie

 

Cena rezervácie do 3 dní na deň

 

Cena rezervácie do 14 dní na deň

 

Cena pobytu neužívaného lôžka

 

 

 

Pranie osobnej bielizne (na mesiac)

 

Administratívny poplatok prijatia

 

Administratívny poplatok prepustenia

 

Administratívny poplatok mesačne

 

Mimoriadny administratívny úkon

 

II.  večere

 

Pedikúra

 

Kaderník

 

Liekovka

 

Doplnková výživa 1 porcia (nutridrink)

 

Príplatok na dietnu stravu na deň

 

Príplatok za Vianočné sviatky

 

Príplatok za Veľkonočné sviatky

 

 

 

 P o s t u p     p r e n o s u    i n f o r m á c i í      k    r o d i n á m      k l i e n to m  

Informácie sú predávané tým rodinným príslušníkom, ktoré rodina určí zmluvou. Právo neoznamovať informácie neoprávneným osobám je plne rešpektované.

 I n f o r m á c i e     s ú     o d o v z d á v a n é     r o d i n e     b e z o d k l a d n e 

q       Keď dôjde k zmene zdravotného stavu klienta

q       Keď je prevezený do nemocnice alebo iného zdravotníckeho zariadenia

q       Keď dôjde k akýmkoľvek zmenám, ktoré sa odchyľujú od stavu pri prijatí

q       Keď dôjde k úrazu

q       Keď dôjde k úmrtiu klienta

q       Keď klient niečo stratí, rozbije, hľadá

q       Keď je klient depresívny alebo sa chová inak ako obvykle

q       Keď má karanténu alebo jeho veci podliehajú karanténe (svrab...)

q       Keď o to klient požiada 

Okamžitú informáciu podáva vrchná sestra riaditeľovi organizácie.

 P r i e b e ž n e    p o d á v a n é       i n f o r m á c i e 

V prípade, že rodina klienta má záujem byť informovaná môže kedykoľvek zavolať alebo dohodnúť sa organizáciou prostredníctvom telefónu, osobne, písomne, internetom.

Vrchná sestra podáva  informácie o súčasnom zdravotnom stave, o priebehu ošetrovateľskej starostlivosti, o ergoterapii, ošetrovateľskej rehabilitácii, o bazálnej stimulácii, o reakciách klienta, o zapojení klienta do aktivít, o aplikácii liekov alebo terapeutických postupoch, podáva ich zdôvodnenie. Informuje čo klient jedol, pil, ako komunikuje, ako sa cíti, akú má náladu, ako spolunažíva s ostatnými klientami, s personálom, akú má hmotnosť, či je kŕmený, či používa pomôcky a pod. V prípade, že tieto informácie posiela internetom posiela i foto klienta. Personál píše s klientom list rodine minimálne 1 krát za mesiac v prípade, že klient prejaví záujem.

Na začiatok

 

 

 

 

 

 

Úvodná stránka | Poslanie zariadenia | Prijatie klienta | Vybavenie zariadenia | Starostlivosť o pacienta | Personál | mapka | Kontakty | Galéria fotografií

Tento server byl naposledy aktualizován dne 06. 07. 2007