![]() |
||
06. 07. 2007 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
|
Informácie pred prijatím do Domu pre seniorovOšetrovateľský dom ponúka klientom krátkodobý, dlhodobý pobyt aj pre pacientov s ľahkou demenciou, sklerózou, Alzheimerovou demenciou, pre rôzne kategórie klientov vo fáze uzdravovania, doliečovania. Súčasne budú poskytované aj sociálne - opatrovateľské služby. Ošetrovateľský dom je rozdelený do troch jednotiek:
Vlastná doprava, možnosť vyzdvihnúť klienta v mieste bydliska, nástup možný od 6.00 hodiny ráno do 22.00 hodiny. Klient bude mať svoje veci uložené vo vlastných úložných priestoroch v izbe, v ktorej bude ubytovaný.
Ø jednoposteľové, dvojposteľové izby v samostatnej budove, Ø pobyt na základe zmluvy medzi klientom, Ø stav klienta stabilizovaný, ktorý nevyžaduje akútne lôžko v zdravotníckom zariadení, Ø poukaz zdravotnej poisťovne, Ø osobné doklady klienta, Ø súhlas klienta s pobytom, Jednoposteľové izby budú situované s výhľadom do záhrady. Každá izba má signalizačné zariadenie. Sociálna starostlivosť je zabezpečená ošetrovateľským personálom s prihliadaním na všetky životné potreby klienta. Pacient sa napr. budí a vstáva, keď sa sám vyspí. Pre každého klienta je vypracovaný ošetrovateľský plán, rehabilitačný plán, nepretržite 24 hod. poskytovaná ošetrovateľská a opatrovateľská starostlivosť 20-timi zamestnancami pre 30 klientov, ktorí majú problémy zdravotné, mentálne, s chronickým priebehom choroby, so sklonom ku komplikáciám, s imobilizačným syndrómom a s ochorením pohybového ústrojenstva. Všetci pacienti chodiaci i ležiaci, dezorientovaní, inkontinentní, budú mať celodennú i nočnú starostlivosť. Pobyt po celom objekte je voľný, mimo objektu len s doprovodom asistenta. Bez obmedzenia je možné využívať zariadenie domu, zabezpečovať drobné nákupy a pod.
Žiadosť o prijatie V prípade záujmu vyplňte formulár pre prijatie a oboznámte sa s obsahom zmluvy.
Domáci poriadok Zmluva o pobyte a úhrade pobytu je uzatvorená písomne, výnimočne ústne. Všetky smernice spoločnosti sa dňom podpísania zmluvy stávajú pre klienta záväzné.
- občiansky preukaz - preukaz zdravotnej poisťovne - zdravotná dokumentácia, alebo jej výpis, prípadne prepúšťacia správa - vhodné oblečenie, obuv - veci osobnej potreby - lieky minimálne na tri dni - termoska - album starých fotografií, novinových výstrižkov, správ, oznámenia (kniha spomienok) - krabice so starými vecami dennej potreby – gombičky, háčky, náprstok, baterka, drobné mince, spomienkové predmety, sošky, staré hodinky (krabica spomienok) - peniaze na lieky a nutné osobné platby, listový papier, obálky, známky - okuliare, slúchadlá, zubnú protézu - fotografie a obrazy na stenu, ktoré mal klient doma alebo mu niečo pripomínajú - vlastnú deku, vankúšik - biele ponožky, masážnu emulziu, jednorázové plienky v prípade, že ich klient používa Doporučujeme: - vlastný hrnček na kávu alebo čaj, ak má klient svoj obľúbený - knihy, časopisy - plyšové hračky - rádio, obľúbené kazety alebo CD - televízor - kožušinu - obľúbený predmet - čokoľvek (klobúk, šatku, košík, tanier ...) - internetovú adresu k posielaniu informácií o klientovi a k zaslaniu fotografií
Po – St – Pia od 10.00 – 14.00
N á v š t e v yNávštevy sú v ubytovacom zariadení možné bez obmedzenia. Doporučujeme vlastnú domácu obuv na prezutie. S t r a v o v a n i e
Z d r a v o t n á s t a r o s t l i v o s ť
S o c i á l n a s t a r o s t l i v o s ťSociálna starostlivosť je zabezpečovaná personálom nepretržite. Jej súčasťou je donesenie liekov a zabezpečenie všetkých životných potrieb klienta. D o m á c e z v i e r a t áDrobné domáce zvieratá si môže klient so sebou priniesť do zariadenia ak to nenaruší spolunažívanie s ostatnými. Domáce zvieratá možno umiestniť len so súhlasom riaditeľa zariadenia a klient hradí všetky náklady spojené s ich umiestnením. U p r a t o v a n i e
S ť a ž n o s t iSťažnosti na kvalitu služieb môže podať klient alebo zákonný zástupca u riaditeľa zariadenia osobne, telefonicky alebo písomne. Pri podaní písomnej sťažnosti obdrží sťažovateľ zápis o tom ako bola sťažnosť vybavená a aké opatrenia boli zavedené k náprave a vyjadrenie či bola sťažnosť oprávnená. V prípade akýchkoľvek nespokojností s kvalitou služieb je vhodné sa obrátiť na riaditeľa spoločnosti, a tým predísť možným nedorozumeniam. O c h r a n a p r á v k l i e n t o vJe zabezpečená kontrolami, anonymnými dotazníkmi pre rodinných príslušníkov, komunikáciou s klientami, personálom, sledovaním rizikových oblastí a celkovou spokojnosťou klienta. Klient má právo na tlmočníka, odborníka na posunkovú reč. C e n n o s t i a p e n i a z e Cennosti, peniaze a šperky nedoporučujeme nechávať na izbe a za odložené cennosti neručíme. Klient má možnosť uložiť svoje cennosti a peniaze do trezoru. Uloženie je bez poplatku. O d e v Pri nástupe odovzdáva klient odev označený. Označený odev sa zapíše do šatníkového lístka s podpisom odovzdávajúcej osoby, ktorá svojim podpisom potvrdí počet kusov oblečenia. Pri prepustení môže klient požadovať len to oblečenie, ktoré bolo písomne na zozname. O s t a t n é
Príloha domáceho poriadku
Ú h r a d a p o b y t uPod úhradou pobytu sa rozumie stanovená paušalna čiastka pobytu na deň, ktorá sa mení v závislosti na inflácii a zvyšovaní cien. Výšku platieb určuje riaditeľ cenníkom. Základné osobné výdavky, na ktoré klient potrebuje finančný prostriedky (sú nad rámec platieb) v Platba za lieky, kaderník, holenie, pedikúra, nevyhnutné oblečenie na deň a noc, obuv, pochutiny napr. káva, čokoláda, drobné kanc. potreby, známky, materiál na ručné práce podľa záujmu, knihy, časopisy, noviny, hygienické potreby. v Faktúra za pobyt sa hradí za kalendárny mesiac dopredu. Klient, ktorý bez ukončenia zmluvy opustí ubytovacie priestory, nemá nárok na vrátenie platby. v Faktúra sa hradí prevodom z účtu klienta alebo v hotovosti od klienta, prípadne jeho zástupcu u určeného pracovníka zariadenia vo vymedzených hodinách. Neprijímajú sa platby odovzdávané prostredníctvom tretích osôb v čase kedy poverená osoba nie je prítomná (obálky s peniazmi). V prípade straty je riziko, že organizácia neručí za takto odovzdané peniaze. v Klient je povinný mať na platbu prípadne doplatky na lieky pripravenú dostatočnú hotovosť tak, aby mohol výdavky na vlastné potreby neodkladne uhradiť. Pri neskorých platbách je organizácia oprávnená účtovať penále za oneskorené platby vo výške 0,5 % za každý deň omeškania alebo vypovedať zmluvu o ubytovaní. O s o b n é f i n a n č n é p r o s t r i e d k y k l i e n t aKlient má pred príchodom zriadený vlastný účet, z ktorého čerpá finančné prostriedky na platby faktúr alebo osobné výdavky. Pokiaľ nemá zriadený účet nakladá s finančnými prostriedkami sám, hradí platby sám, prípadne jeho príbuzný, prípadne môže poveriť k platbe inú osobu. Finančné prostriedky, ktoré má klient v takomto prípade u seba, organizácia za ich stratu neručí alebo ich môže klient uložiť do trezoru. Na základe pokynov klienta môže organizácia viesť pre klienta administratívu jeho príjmov a výdavkov, ktoré klient alebo príbuzný je povinný kontrolovať. Poplatok za vedenie administratívy pre klienta je spoplatnený mesačne. S p ô s o b p l a t b y:1. Platba za pobyt denneØ Klient hradí čiastku na deň pobytu denne v plnej výške po dobu dohodnutého ubytovania. Ø Platba je vhodná pre krátkodobý pobyt klienta a nie je zvýhodňovaná. Jej výška nie je garantovaná a v prípade navýšenia ceny sa môže zmeniť aj v priebehu pobytu. Ø Platba sa hradí na každý nasledujúci deň dopredu. Ø Klient uhrádza dopredu mesačne dohodnutú čiastku za každý nasledujúci mesiac, v ktorom požaduje ubytovanie. Výška čiastky je garantovaná v priebehu jedného celého mesiaca. 2. Platba na paušálny rok dopreduØ Klient zaplatí čiastku na mesiac vynásobenú dvanástimi dopredu. Ø Táto platba je paušálnou úhradou na dvanásť po sebe idúcich mesiacov dopredu a klientovi sa zaručuje po dobu jedného roka, že čiastka, ktorá je v zariadení stanovená k úhrade za deň pobytu v dobe platby, hradí v konštantnej výške po celý rok ubytovania. Klienta sa netýka navýšenie ceny, ku ktorému dôjde v priebehu roka. Klient hradí v priebehu tohto roku iba svoje osobné výdaje. Ø Táto platba je vhodná pre tých klientov, ktorí sú rozhodnutí k pobytu trvajúcemu rok a viac, pretože potom sa ich netýka zvyšovanie cien v priebehu roku a ich pobyt je tak zlacnený. 3. Platba za pobyt v mesačných intervalochØ Platba je vhodná pre tých klientov, ktorí sú ubytovaní na dobu najmenej jeden mesiac. Po skončení mesiaca a pri uhradení platieb na ďalší mesiac vzniká klientovi opčným právom nárok na predĺženie pobytu o ďalší jeden kalendárny mesiac. Ø Táto platba je paušálnou platbou stanovenou mimo rámec mesačných platieb. Zaručuje klientovi, že čiastka, ktorá je v zariadení stanovená k úhrade v deň platby paušálu, bude garantovaná po celú dobu pobytu klienta a klienta sa nebude týkať navyšovanie cien za pobyt. Platba garantuje klientovi pobyt na doživotie s tým, že pokiaľ nebude mať dostatočné prostriedky na úhradu pobytu, výloh a základné osobné výdaje, preberá túto povinnosť úhrady za klienta spoločnosť. Platba je nevratná.
Cenník platný od 1. 8. 2007
P o s t u p p r e n o s u i n f o r m á c i í k r o d i n á m k l i e n to m Informácie sú predávané tým rodinným príslušníkom, ktoré rodina určí zmluvou. Právo neoznamovať informácie neoprávneným osobám je plne rešpektované. I n f o r m á c i e s ú o d o v z d á v a n é r o d i n e b e z o d k l a d n e q Keď dôjde k zmene zdravotného stavu klienta q Keď je prevezený do nemocnice alebo iného zdravotníckeho zariadenia q Keď dôjde k akýmkoľvek zmenám, ktoré sa odchyľujú od stavu pri prijatí q Keď dôjde k úrazu q Keď dôjde k úmrtiu klienta q Keď klient niečo stratí, rozbije, hľadá q Keď je klient depresívny alebo sa chová inak ako obvykle q Keď má karanténu alebo jeho veci podliehajú karanténe (svrab...) q Keď o to klient požiada Okamžitú informáciu podáva vrchná sestra riaditeľovi organizácie. P r i e b e ž n e p o d á v a n é i n f o r m á c i e V prípade, že rodina klienta má záujem byť informovaná môže kedykoľvek zavolať alebo dohodnúť sa organizáciou prostredníctvom telefónu, osobne, písomne, internetom. Vrchná sestra podáva informácie o súčasnom zdravotnom stave, o priebehu ošetrovateľskej starostlivosti, o ergoterapii, ošetrovateľskej rehabilitácii, o bazálnej stimulácii, o reakciách klienta, o zapojení klienta do aktivít, o aplikácii liekov alebo terapeutických postupoch, podáva ich zdôvodnenie. Informuje čo klient jedol, pil, ako komunikuje, ako sa cíti, akú má náladu, ako spolunažíva s ostatnými klientami, s personálom, akú má hmotnosť, či je kŕmený, či používa pomôcky a pod. V prípade, že tieto informácie posiela internetom posiela i foto klienta. Personál píše s klientom list rodine minimálne 1 krát za mesiac v prípade, že klient prejaví záujem.
|
Tento server byl naposledy aktualizován dne 06. 07. 2007