vitalita

04. 07. 2007

Úvodná stránka
Poslanie zariadenia
Prijatie klienta
Vybavenie zariadenia
Starostlivosť o pacienta
Personál
mapka
Kontakty
Galéria fotografií

 

Personál Domu pre seniorov 

Našim cieľom je vidieť všetky potreby klientov zdravotné, sociálne, psychické, kultúrne a poskytnúť im odbornú ošetrovateľskú a sociálnu starostlivosť. Základným východiskom našej práce sú aktuálne poznatky z ošetrovateľstva, Ku každému klientovi pristupovať holisticky, individuálne. Celý plán ošetrovania konzultovať s klientom, ktorý má možnosť korigovať naše názory a tak sa z pasívneho príjemcu stáva aktívny účastník realizácie starostlivosti. Mimoriadnu starostlivosť venovať výberu personálu, ktorý bude spĺňať podmienky praxe, disponovať profesionálnym  prístupom, vzťahom k práci, ochotou, pracovitosťou, samostatnosťou a empatiou. Účasť lekára na starostlivosti je konziliárny zmluvný lekár.  

Za ošetrovateľskú starostlivosť jej plánovanie, organizovanie, kontrolovanie je zodpovedná sestra s vysokoškolským vzdelaním v odbore ošetrovateľstvo .

Ďalší pracovníci - diplomovaná sestra, fyzioterapeut, zdravotnícky asistent, kňaz, psychológ, pomocný personál, dobrovoľníci.

Etický kódex 

I.                   Základné ustanovenie 

1.      Účelom etického kódexu je stanoviť základné pravidlá správania sa všetkých pracovníkov organizácie, ktoré sa od nich očakávajú.

2.      Pracovníci dbajú na dodržiavanie ľudských práv tak, ako sú vyjadrené v Charte ľudských práv, riadia sa zákonmi tohto štátu a záväznými predpismi platnými pre výkon ich povolania.

 II.                Etické zásady vo vzťahu ku klientom 

1.      Pomáhame ľuďom bez ohľadu na národnosť, rasu, vieru, vek, pohlavie, politické presvedčenie a spoločenské postavenie.

2.      Správame sa zdvorilo a pristupujeme ku každému človeku ako k jedinečnej ľudskej bytosti s úctou, empatiou, trpezlivosťou a reagujeme na jeho potreby.

3.      Rešpektujeme dôstojnosť každého človeka, jeho súkromie, dôvernosť jeho informácií. Nezverejníme jeho údaje, iba v prípade ak by tým došlo k akútnemu ohrozeniu jeho života.

4.      Každý človek je vždy rovnocenným partnerom, ktorý spolurozhoduje podľa úrovne svojich duševných síl a spolupodieľa sa na poskytovanej starostlivosti.

5.      Pracovníci nevyžadujú ani nepríjímajú dary a žiadne zvýhodnenia, ktoré by mohli ovplyvniť poskytovanie ich služby alebo narušiť profesionálny prístup ku klientovi.  

III.             Etické zásady vo vzťahu k organizácii a ku svojim spolupracovníkom 

1.      Pracovníci plnia zodpovedne svoje povinnosti vyplývajúce zo záväzkov k organizácii. Sú zodpovední za každý pracovný výkon a za úroveň poskytnutej starostlivosti.

2.      Pokiaľ si pracovník nie je istý, či je jeho pracovná činnosť zlúčiteľná s výkonom práce v organizácii, prerokuje túto záležitosť so svojim nadriadeným. Pracovníci dávajú vždy prednosť svojej profesionálnej zodpovednosti pred súkromnými záujmami.

3.      Pracovníci rešpektujú a využívajú pokyny svojich nadriadených a ostatných odborných pracovníkov, ktorí pracujú v organizácii.

4.      Základom vzťahu medzi pracovníkmi jeho vzájomné čestné, slušné a spoločensky korektné správanie sa voči všetkých pracovníkom organizácie.

5.      Všetci pracovníci dbajú na udržiavanie a zvyšovanie prestíže svojho povolania a vystupujú tak, aby neznižovali dôveru v očiach verejnosti.

6.      Pracovníci sú povinní sa vzdelávať a zvyšovať si svoju kvalifikáciu pre výkon svojho povolania.

 IV.              Záver 

1.      Etický kódex je súčasť vnútorných noriem pre každého pracovníka, je záväzný a jeho nedodržanie je posudzované ako porušenie pracovnej disciplíny so všetkými vyplývajúcimi dôsledkami.

2.      Všetci zamestnanci sa starajú o klientov v Dome pre seniorov a stacionári v zmysle „Etického Kódexu“.

Na začiatok

 

 

Úvodná stránka | Poslanie zariadenia | Prijatie klienta | Vybavenie zariadenia | Starostlivosť o pacienta | Personál | mapka | Kontakty | Galéria fotografií

Tento server byl naposledy aktualizován dne 04. 07. 2007